Nytt hem

Nu har jag och Göteborg gjort slut. Jag sitter i flyttröran i Enköpingslägenheten och är lite handlingsförlamad. Jag börjar med så många saker på samma gång, och allt blir bara virrigt... Så jag pausar ett tag. Det finns ett trådlöst nätverk att snylta på här, bra :)

Mina snälla föräldrar kom med flyttbilen till Göteborg vid niotiden igår morse (de fick gå upp himla tidigt), vi lassade in alla tusen lådor och väskoroch kassar, och så körde vi i nästan ett sträck till Enköping. Åt mackor och pastasallad i bilen och jag tjatade om godis i Hummelsta, men det blev inget med det. Vi hann precis i tid till kontoret för att hämta lägenhetsnycklarna, och sen var det bara att börja lasta ur bilen igen.
Jag packade upp och grejade tills jag knappt kunde hålla ögonen öppna längre...

...och idag började jag tidigt. Snart kommer Kristin och hennes pappa med sitt flyttlass, så jag måste röja bort allt jag ställt i hallen. Men vart ska jag göra av sakerna? Helt plötsligt har jag inte alls så mycket bra förvaringsutrymme i mitt rum som i det gamla. Jag behöver köpa en byrå eller nåt sorts skåp. Hoppas jag hittar nån fin loppis imorgon.

En dålig sak: jag hade glömt att Upplandsvatten kan vara det äckligaste vatten som finns. Det går inte att förklara vad det smakar, men nåt konstigt är det. Jag märkte det i somras i Uppsala, men har inte tänkt på att det kunde vara samma vatten här... Men jag lär ju vänja mig, ska ju bo här i minst två år.

Annars verkar det bra här. Igår kväll när jag gick från Lidl (ligger på gångavstånd, liksom allt annat) tänkte jag t.o.m "å, jag älskar redan Enköping". Kanske var lite väl starkt, men jag tror det här kommer bli bra. Pizzeria precis utanför huset, inte bra... Och jag som inte köpt hem nån lunch.

Nej, nu måste jag fortsätta.

Kommentarer
Postat av: åsa

åå. småstad är inte dåligt! småstad är bra. en dag kommer jag också göra slut med göteborg, för jag vill också bo en i småstad! när kan jag komma och hälsa på?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback