Bästdagen

Bästa dagen på länge! Jag har varit i Enköping och fått en lite klarare bild av vad jag ska göra där. Tog tåget klockan åtta imorse. Kollade på ett rum som en man ville hyra ut. Det kändes ganska okej, fast njae, jag vet inte... dessutom skulle hans 14-åriga son bo i samma rum varannan helg. Nja.
Fick skjuts av rum-mannen till KY:s lokal, där det bjöds på kaffe och macka i nåt slags lunchrum. Där satt alla. Förväntansfulla och lite nervösa. Typ trettio stycken, mellan 19 och 50 år. Det kändes direkt när jag såg dem att det kommer bli en skön klass!
Hela förmiddagen pratade rektor och lärare om utbildningen och de olika momenten. Några utexaminerade elever var där och gav oss sina erfarenheter av skolan och praktiken och allt de pysslat med. Jag blev bara mer och mer peppad, det verkar så kul!
Sen fick vi jättegod lunch, och jag pratade med lite folk från klassen, och en lärare som verkar himla mysig. Hon har skrivit böcker om perenner och lökväxter, bara en sån sak :)
Sista timmen kom stadsträdgårdsmästaren och berättade om alla fina parker i Enköping, det är hur många som helst. Jag kommer verkligen trivas i den staden!

Och som om det inte vore nog med att jag verkligen är superpeppad för själva skolan... Jag träffade en tjej från Kristinehamn som var sugen på att dela lägenhet. OCH i och med att en lärare hade kontakter på Enköpingsbostäder, fick vi en visning idag! En stor trea (typ 2600 var i hyra), nära stationen och skolan och tre mataffärer, skitbra! Vi tackade ja såklart, så nu har jag löst bostadsproblemet också :) (Jag gick inte ens och kollade på det andra rummet jag hade på g...)

För övrigt undrar jag hur vissa systrar tänker ibland.
Men nu ska jag se På spåret med mor och far, så glad är jag just nu. Jag kan utsätta mig för Triple and Touch-töntarna till och med, det ni! Och jag har hört att det finns glass.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, även om jag är ledsen över att du ska flytta blev jag glad nu att skolan är så perfekt och att bostadsproblemet löst sig! Menmen, jag får väl komma och hälsa på nån gång? :D Och så får du komma hit när vi har spelning på Göteborgs Stureplan. Du får sitta i vår vip-soffa och följa med i limousinen...mycket exklusivt! ;)

Postat av: Anonym

ÅåÅ.... GRATTIS!!!!
Va skönt att du har någonstans o bo o att allt känns bra!
O denna gång SKA jag komma o hälsa på dig...
När flyttar du?

2008-01-21 @ 07:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback