Fiskmannen på tåget

Jag är tillbaka i mitt fruktansvärt kalla rum. Det finns nog inte nån isolering alls i väggarna. Men jag trivs med att vara här igen. Har packat upp och grejat lite. Nu borde jag handla mat, det enda jag har i kylen är kaviar, lingonsylt, pressad citron och tomatpuré.

På hemvägen läste jag gamla Hus&Hem, blev jättesugen på att hålla på med blommor. Praktiskt att jag snart ska det! Nu har jag fått svar på min blocket-annons. En kvinna i Enköping hyr ut ett rum för 3500 i månaden. Det är ju en tusenlapp dyrare än att bo med Vera (hon i Uppsala), men jag behöver ju inte köpa dyra pendlarkort...hm... Och i Enköpingsrummet har det dessutom bott en trädgårdsstudent innan, så böckerna är kvar :) Jag borde nog tacka ja.

Det var lite jobbigt på hemvägen... Halva resan gick okej, men i Skövde kom en gubbe och satte sig bredvid mig, och han luktade så äckligt! Inget annat fel på honom, han verkade normal (förutom att han satt och småmuttrade för sig själv hela tiden, men han var väl bara arg på nåt), men det stank verkligen fisk. Inte surt, som rutten fisk eller så, utan liksom ny fisk, och det tål jag bara inte... Lite som på en sushirestaurang. Han måste ju ha märkt det själv, så jag vågade inte byta plats, då hade han ju fattat varför. Jag vande mig efter ett tag. 

Igår kväll såg jag en dokumentär på ettan om olika arbeten. Det var ett fint inslag från Ljungskile, och tångbadhuset där. Jag längtar tillbaka till sommaren och de varma dagarna vid havet. Och sällskapet.

Kommentarer
Postat av: alexandra

TA DET TA DET TA DET!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback