Grejen med Elvis?

Åh, idag hatar jag Elvis-gubbar. Såna där fanatiker, som älskar Elvis över allt annat, och tycker att han är bara sååå bästbästbäst, eller var det i alla fall, och vet allt om honom. Imorse var det en sån gubbe på nyheterna. Han ägnade 6-8 timmar om dagen åt Elvis. Kollade på gamla konsertvideor och lyssnade på skivor... Jag blev så irriterad på honom! Hur ska han veta om det finns nåt bättre än Elvis om han inte bryr sig om nåt annat? Okej, han kanske tror att han inte vill lyssna på nån annan musik, men tänk om han kommer på det när han nästan är död (han är redan typ 70) att "oj, men det här var ju också bra!", och inte hinner lyssna på det...

Igår hade jag en sitta-inne-och-sura-dag, och såg alldeles för mycket på TV, men idag är jag desto duktigare. Har städat bort stöket på mitt rum, tagit en joggingtur, och nu ska jag snart luncha med Josephine och gå på Världskulturmuséets nya utställningar, ska bli kul. Så nu måste jag duscha, hej!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Men, då kan man ju lika gärna resonera "Hur kan du veta att du inte gillar alkohol om du inte har testat det?" Har man man fastnat för en artist, princip etc. är det klart att man inte blir lika påverkad av någon annat som skulle kunna ersätta det.

Postat av: Anna

Äh, det var den dummaste jämförelse jag hört... Klart man får ha idoler, men ÄR det inte inskränkt att ägna en hel arbetsdag åt Elvis? Varje dag.

2008-01-24 @ 18:02:21
URL: http://nanannan.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag tror du bara ville störa dig. Det är ju "grejen"-grejen som han gillar. De är ju dyrkan som han går igång på och de är väl inget fel med det? Jag tycker de är fint att lägga så mycket pensionärstid på Elvis the King!

2008-01-25 @ 11:44:04
URL: http://fantastiskblogg.webblogg.se
Postat av: Anna

Jaja, han får väl skylla sig själv då...

2008-01-25 @ 12:11:16
URL: http://nanannan.blogg.se
Postat av: Prebenseline

good site, need more information! Thank you

2008-09-23 @ 08:02:57
URL: http://prebenseline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback