Nu kan det ju bara bli bättre... typ

Igår kväll började filmfestivalen för min del, jag såg Les chansons d'amour (eller Love Songs) på Draken. Hm... vet inte riktigt vad jag ska säga om den. I början kände jag bara "nej, den är som Rent, jag orkar inte!" (sådär modernt musikalig, alla går runt och sjunger häftiga låtar längs de regniga gatorna). Jag hade överhuvudtaget inte väntat att den skule vara så mycket musikal... Jag gillar visserligen ofta musikaler, men äh jag vet inte, den var lite tunn. Den blev lite bättre efter en stund i alla fall, men ingen film jag rekommenderar.
Sen stör jag mig på att jag är så dålig på engelska också. De utländska filmerna på festivalen är ju textade på engelska, och det blir lite jobbigt att hänga med i svängarna. Läsa texten ordentligt och fatta den, och se på karaktärerna och miljön och hela filmen samtidigt, jag antar att jag missar en del...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, sånt är ju så jäkla irriternade, de går ju inte att se någonting till hundra procent när man inte förstår språket, de stör mig. Jag är ju värdsämst på engelska


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback