Nytt år

Det blev en bra nyårsafton. Lagom. Ekershallen stängde tidigt, men Liza improviserade till en riktig festmiddag :) Och så gick vi på Godislandet och kollade på konstigt godis, och köpte lite normalt. Nu, nu får det vara slut på allt godisätande, har varit lite dålig under julen. Annars vill jag nog inte ha några nyårslöften. Jag ska tänka framåt, fokusera på skolan, och träna mycket. Det blir bra.
Kvällens teman blev fisk och trolleri. Vi såg Big Fish (väldigt fin film) och nåt program om en galen trollkarl som tillbringade en vecka under vatten, drog ut en tjejs framtänder och kastade tillbaka dem på plats, och körde en nål rätt genom handen. Tolvslaget tillbringade vi vid Örebro slott. Då vi stod där tänkte jag lite grann på miljön, och väldigt mycket på att jag skulle bli skadad eller dö. Jag har inte varit rädd för raketer innan (jo, lite förra året när Magnus något överförfriskade vänner höll på och hoppade över dem när de tänt dem...), men nu var det nästan otäckt. Det skjöts smällare och fyrverkerier mitt i folkmassan, och en del gick helt snett. Barn och hundar var skräckslagna. Vi gömde oss lite bakom ett träd. Ja, och så sa vi gott nytt år och så blev det ett nytt år. Det inledde vi med en till film, första Harry Potter-filmen. Den var bra måste jag erkänna, så nu har jag som mål att se de andra också, och kanske kanske läsa böckerna. Men det sista är jag skeptisk till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback