Oops

Hur kan man vara så klantig som jag?
Igår gick jag till Åsa och Stefan på kvällen. Träffade Åsa på Willys, vi tänkte fixa tacos, och plockade ihop en korg med grejer. När allt var inblippat i självscanningskassan och jag drog kortet så stod det att köpet "Medges ej". Jag fattade först ingenting, jag har ju alltid pengar på kontot... Hm, sen tog vi bort några saker, och jag provade igen. Nej, inte då heller. Så pinsamt och samtidigt bara konstigt... Det hela löstes genom att Åsa (som för övrigt tappat plånboken och inte heller kunde betala) kutade hem och tömde en spargris på tior och femmor, medan jag stod kvar och småskämdes lite och funderade så det knakade över var mina pengar har tagit vägen...

Idag kollade jag internetbanken. Jag har inte råkat ut för nån kontokortsbedragare (hade ju nästan hoppats på nån sån... hellre än att erkänna att jag är en pank klant med noll koll). Nej, den senaste tiden har jag helt enkelt handlat för mycket utan att tänka. Känns halvironiskt att läsa gårdagens inlägg "...det är inte jättebra för min ekonomi". Nu får jag skärpa mig!
 
Förresten var kvällen jättemysig. Vi åt tacos som sagt och såg Åsas första feministfilm-favorit, och  sen Sagan om konungens återkomst. Och lite lite Rocky IV.
Jag gillar verkligen deras lägenhet, heltäckningsmattan och de röda listerna och ljuslyktorna och myshörnan med kuddarna. Nån gång vill jag ha en egen lägenhet och inreda med en massa mysiga saker. Jag känner på mig att det inte riktigt kommer bli så mysigt som jag vill i Enköpingsrummet, ska hyra det halvmöblerat... Men det får vi väl se. Ska ringa idag och kolla upp när jag kan komma dit på fredag.

Nu vill jag ha frukost. Synd att jag inte har någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback