Rojalist, javisst...

Några saker som förundrade mig igår när jag såg Kungafamiljens 2007 på SVT:
- I Japan har man strumpor i sina flip-flops. Det går ju inte, då kan man väl lika gärna ha sandaler med hel tå, eller badtofflor? Eller har de några specialsockor, med mellanrum mellan stortån och de andra tårna?
- När drottning Silvia hade hälsat på nån japansk snubbe, kommenterade han in i kameran att "svenska kvinnor är bedårande"... hm?
- Drottningen var även på Danmarks-besök, och det ordnades tårtkalas på ett boende för dementa. Onödigt. De kommer ju inte ens komma ihåg att hon varit där...
- Prinsessan Madeleine är ju hertiginna av några landskap, kommer inte ihåg vilka... Men i alla fall så fick hon i alla fall åka till något av dem och dela ut ett pris till Årets Ponnyryttare. Jag undrar om prinsessan Madeleine är nöjd med sitt liv, om hon känner att hon uträttar bra och nyttiga saker...
- Men Carl-Philip har i alla fall gjort årets viktigaste arbete. Tagit bilder på blommor.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

haha!

Postat av: Lisa

Jag förundrade mig mest över hur mycket Silvia verkade gilla liljekonvalj, och över hur billig hennes brudbukett säkert var

2008-01-08 @ 12:56:10
Postat av: Wilhelmjohanne

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 09:22:52
URL: http://wilhelmjohanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback