Handikappad men glad ändå

Jag är verkligen sämst på att sticka. Idag har jag försökt lite igen. Mamma visade hur man lägger upp de första maskorna (t.o.m. det hade jag problem med) och gjorde första varvet. Sen stickade jag en grytlapp av det... Det ser ut som nån ganska underutvecklad människa har pysslat. Och när mamma dessutom envisas med att säga "å vad fint, det ser ju bra ut, fortsätt så", så känner jag mig ännu mer cp. Som om jag inte fattar att det ser förjäkla fult ut... Jaja, men det är ju roligt i alla fall. Och vem vill ha perfekta grytlappar? De ska ju vara lite...egna.

Nu är jag alltså på hembesök i Garphyttan igen. Igår åt jag och mamma traditionsenligt (himla bra vana vi har) lunchbuffé på Stadsträdgården. Jag vill jobba där! Örebros stadspark är jättefin. Jag tänkte aldrig på det när jag bodde här. Hm, jag kanske flyttar tillbaka en dag ändå...
Träffade Josefin också, vi gick på stan med hennes kompis Madde. Eller stan och stan...H&M i två timmar, och sen var vi rätt trötta på att kolla och prova kläder. Jag köpte ett fint nattlinne på H&M. I ekologisk bomull, så liite gott samvete kan jag ju ha ändå.
Idag har jag, Martin och vår far varit på Mullhyttemarken. Mor ville såklart inte följa med, och Eliin var tvungen att jobba. Det var ganska fint väder och lite halvtrevlig/jobbig stämning som vanligt. Vi...
-köpte en varsin våffla
-skrattade rått åt alla bönder
-irriterade oss på folk som envisas med att ha hundar med sig
-suckade åt den där försäljaren som har en diskborste rakt genom huvudet, han som alltid är där
-provade honung med mystiska smaksättningar
-härmade dialekter (ja, jättebarnsligt)
-köpte en godisrem med rabarbersmak som var rutten
Och så impulshandlade jag nagellack. Ett rött glittrigt och ett SVART. Haha, när ska jag ha det egentligen? Jag är ju knäpp. Fick bara för mig att det kunde vara fint... Senast jag hade svarta naglar var nog i åttan eller nåt, och jag har ju inte ens haft nån emoperiod. Det kanske är den som kommer nu... jag kommer bli som Sofi ;)
Efter marknaden blev farmor lite besviken över att vi inte ville fika hos henne. Hon hade dukat upp med massa bullar och kakor... Jag fick lite dåligt samvete och tryckte, trots att jag ätit en våffla och en godisrem (ej rutten), i mig två gröna dammsugare. Sjukt.

Imorgon hoppas jag få träffa Liza, och kanske Karin på genomresa, och på kvällen ska jag gå på bio med nästan hela familjen (minus Martin, han är ju tonåring...). Jag minns inte när vi sist såg en film tillsammans allihop. Kanske Svensson Svensson-filmen, när var det -97 eller nåt? Nu blir det i alla fall Mamma Mia, det ska bli jättekul, jag hart hört mycket bra om den.

Nu får jag läsa ut boken jag håller på med, så jag hinner igenom bibblans böcker innan tiden är ute...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback