TV-nörderi

Å, stackars Kronprinsessan, nu fyller hon år igen... Jag skulle hata att behöva ha det som hon. Vara tvungen att ha knasiga folkdräkter och få fula teckningar och blombuketter av barn och utvecklingsstörda så fort det är nån högtidsdag. Tänk om hon bara vill vara hemma med Daniel i mjukisbyxor och äta pizza framför TV:n, det kan hon ju inte. Iofs vet hon väl inte om något annat än de här uppstyltade tillställningarna, men hon måste ju ana att det skulle kunna vara annorlunda.
Jag kollar ändå på födelsedagsprogrammet, för Järvheden är konferencier. Och man kan vinna årets kock om man ringer. Fast jag kommer nog inte ringa. Oj, nu har Charlotte Perelli en ny låt, det är inte schlager-tjat-låten längre! Hon har gått ner ännu mer i vikt också, och har den konstigaste kreationen nånsin på sig, typ farmors 70-talsblus, med en turkos plastkorsett utanpå... Ahaa, nu fattar jag. "I can take a bullet" hette låten. Det är en skyddsväst alltså(?).

För övrigt funderar jag på om TV4 vill dumförklara sina tittare. Ernst iaf. (Idag upplyste han om att potatis kräver salt, och att de håller ihop bättre ju kortare tid de kokar). Och Gry Forsell. (Frågor i Sommarkrysset: "Vad kallas en kvinnlig hundägare med sex bokstäver?" och  "Något som alla har mitt på magen, med fem bokstäver?" Man kunde vinna 75 000!

Kommentarer
Postat av: J

Det bästa igår var helt klart Järvheden! ...och E.M.D då, pojkbandsjunkie som jag är.. Hehe..

Postat av: J

Jo, du är vis du! Tack så mycket, vi hade det riktigt trevligt måste jag säga. Ja, leka låter bra. Kanske en dag nästa vecka? Kram

2008-07-17 @ 11:20:19
URL: http://juicey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback