Dag med Eve of UpV (eller hur man nu förkortar det)

För er som är oroade: smärtan försvann över natten, så nu mår jag fint.

Idag fick jag ännu ett finbesök, från Stockholm denna gång. Evelina och jag hade en trevlig stranddag (jag börjar kunna vertenda sandkorn i Bresse utantill nu), spanade på småpojkar och lite större pojkar. Jag unnade mig (hatar det begreppet!) en glass, Magnum (oj, varför blev det först Magnus en massa gånger månntro.. namnet sitter fortfarande som berget i mina fingrar) Mayan Mystica, supergod och kraftigt chokladig. Lite som Riesen fast glass, och utan töntig reklam med "grabbarna på bygget".

På kvällen gick vi på Enköpings bio (premiär för mig faktiskt) och såg Hancock. Det var jättemysigt inrett i foajén och salongen var liten och söt (och vi var typ åtta pers därinne..). Själva filmen var väl också okej :) Jo, den var faktiskt bra, jag hade väntat mig nåt helt annat. Under första halvan (som var ganska komisk) undrade jag varför det var 15-årsgräns, men det visade sig sen. Eller nej.. det finns så himla mycket värre filmer som ungar får se, så jag tycker det kunde varit 11 på denna. Jag satt dessutom hela tiden och funderade på vem tjejen var, och var jag sett henne innan, men kunde inte komma på det. Sen i eftertexterna såg jag: Charlize Theron. Dåligt att inte känna igen henne... Men framför allt var den en mysig biograf. Jag är knäpp, man kan ju inte gå på bio bara för att det är bio...
Efter filmen cyklade vi runt lite i stan och kollade på träd och blommor och folk, och sen for Evelina hem med tåget. Det var jättekul att träffas, känns så kul att man kan ta upp kontakten igen efter flera år. Tror jag skrev det sist vi sågs också :)

Jaja, nu är det nog dags för några Roswell-avsnitt att förgylla min fredagkväll.  

Kommentarer
Postat av: Sofi

Ååh, måste testa Magnum-glassen!! :9

Postat av: Ilyasvilde

Informative website! Thanks!

2010-06-15 @ 14:07:09
URL: http://ilyasvilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback