Roswell, blåbär och Karin

Nu är jag inne på andra Roswell-säsongen... Den är mycket läskigare än den första :P Kan det vara annat när det handlar om några onda aliens som liksom drar loss sin hud och låter den ligga lite varsomhelst? Äh, det är inte bara därför... men det känns mycket mörkare nu helt enkelt (lite som med Lost. I början är allt ganska puttinuttigt, sen blir allt hårdare och mörkare). Jag kommer ihåg nu att jag tyckte det var rätt otäckt när jag gick i högstadiet, Roswell alltså. Kanske var det under säsong 2 som jag slutade titta på serien. Men nu ska jag våga se allt ;) Och sen ska jag ge Twin Peaks en chans, jag har aldrig sett det, men många säger ju att det är bra så...

Imorgon fyller mamma år, jag har varit i skogen och plockat hennes present i dag. En hel liter blå present. Funderar på om jag ska åka till Garphyttan ikväll eller imorgon. Känner mig helt seg och vill bara sätta mig framför Rowell och sticka (jag har gjort framsteg faktikt!) eller läsa Bodil Malmsten-böckerna. Men ska jag göra det här eller där...? Dessutom har jag en hel del disk att fixa. Och lämna skivorna på biblioteket. Åhh, vad tråkigt...

Karin var på besök igår, det var kul. Vi lagade quinoasallad och tog med oss till Bresse. Det var inte direkt badvärme, men jätteskönt att bara sitta på stranden sticka och skvallra och spela frågespel. Som värsta syjuntan :) (Vi pratade om att starta nåt syjunteaktigt till hösten med intresserade i klassen, hoppas det blir nåt av det!) Sen bakade Karin den godaste rabarberpaj jag någonsin smakat, hon är en riktig kompis ;P Jag ska förresten få följa med ut till hennes lantställe sista veckan på lovet, innan Way out West, ska bli mysigt. Det känns så kul att ha fått så bra kontakt med i alla fall en i klassen :) 

Nej nu får jag ta tag i röran. Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback