Finbesök!

Det har varit en fantastiskt fin dag! Vaknade lagom tidigt. Mötte upp Jossan strax efter tio på Willys, där vi handlade lite gott utflyktskäk. Jag visade lägenheten och sen åkte vi iväg till Bresse. Det var världens bästa bad och sol-väder, och ändå inte proppat med folk. Vi låg där och brände oss i några timmar. Skvallrade, åt räkost, lyssnade på alla tokar runt omkring och jag läste ikapp de DN jag missat under helgen. Vi såg en orm i vattnet, och folk som var rädda för ormen. Vattentempen var ganska perfekt när man väl doppat sig, inte för varmt, man vill ju bli svalkad...
När vi tyckte att det var färdigslappat åkte vi till stan och kollade lite loppisar. En pratglad dam visade oss Bohms Bageris bakugnar och pallen man hade fått klättra på för att komma åt dem (de som jobbade där fick till sist operera knäna pga allt klättrande upp och ner på pallen... rätt så dålig arbetsmiljö kan man tycka)
Och så hann vi med en cykeltur också, ner till Enköpingsån. Vi köpte med oss fika från Tammerfors-kondiset och satt i skuggan på en knasig rund röd bänk. Kikade lite på idéträdgårdarna innan det var dags för Jos att åka hem. Tack för en fin dag!

Å, nu börjar Crowned, mitt favvo ;)


Kommentarer
Postat av: J

Tack själv! Vi måste ha fler heldagar ihop tycker jag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback