Västäråås

Igår för att vara trotsig åkte jag till Västerås och hade shoppingdag fastän jag inte får. Först träffade jag Jossan, vi kikade på böcker på ett antikvariat, klänningar på Myrorna och så åt vi lunch på "Två lingon och blåbär" (så himla fult namn, men god mat). Sen skulle J hem på kalas, och jag traskade vidare i affärer. Gjorde en massa reafynd (som jag säkert kommer ångra?) och lärde mig hitta lite grann i stan. Gick in på Specsavers och provade bågar också. Inte för att jag har råd, men OM jag får det, så ska jag köpa nya svarta, vill ha några mer neutrala än de röda, att byta med ibland.

På kvällen när jag kom till Enköping fick jag barndomsfeeling och kände för lite Disney. Hyrde "Lilla sjöjungfrun" (och en annan, "Tillsammans är man mindre ensam", så det inte skulle verka så stört). Sen låg jag i soffan och var nostalgisk och sjöng med i Havet är djupt (mina grannar måste undra...), och kollade på bonusmaterialet också, dokumentär om hur filmen kom till, om H.C Andersen, om en version från 1941 mm., det var rätt spännande :)

Ikväll ska jag se den franska filmen. Har höga förväntningar eftersom Audrie Tautou (eller hur hon nu stavar) är med i den. Jag har boken, men har inte läst den. Såg en Wendelsberg-uppsättning av den förra året, som var bra. Vi får se... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback