Farmor

Stor besvikelse. Putte var inte hemma när vi kom till farmor idag... Och fast jag ropade en massa gånger dök han inte upp. Jag som hade tänkt gottgöra att jag var så taskig sist, och höll på och lyfte upp honom fast han tryckte sig mot marken och kämpade emot... Hm, hoppas han inte alltid kommer vara rädd för mig. Jag gör ett nytt försök imorgon på kalaset. Idag var vi där och fikade, förberedde diverse tårtor, och farmor fick prata av sig lite... Hon kan prata väder hur länge som helst. Och hon är förresten den enda jag känner som går omkring med en badmössa i jackfickan, ifall det skulle börja regna.

Det var för övrigt rätt bild i tidningen, men hon hade inte sett den... sa hon i alla fall. Men hon var väldigt tacksam över att vi inte avslöjat hur mycket hon fyller, utan bara skrivit "på födelsedagen". Det är tydligen väldigt pinsamt att bli nittio år. Jag tycker det är rätt coolt.

Ikväll ska jag lära mig virka igen, jag lånade en schysst bok av farmor "Det bästa i virkning" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback