Helg igen

Jag vet inte om det är nån idé att ha den här bloggen kvar. Det blir bara samma saker jämt. Men men... Jag har inget annat för mig, så jag rapporterar lite. (Och hur många gånger har jag inte sagt att jag ska lägga ner förut)
Helgen var jätterolig. I torsdags fick jag ett infall och bokade biljett till Göteborg. Åkte ner på fredagen och hängde på Saltholmen med Sofi. Det blev inget bad, men vi hade det jättemysigt i solen, åt jordgubbar och bullar :) Kollade på en speedad hund som simmade runt. På kvällen såg vi säsongsavslutningen av Lost, dubbelavsnittet. Det var ett... speciellt slut. Kollade lite Youtubeklipp också och pratade en massa såklart. Jag sov över, och nästa dag gick jag en massa på stan, handlade lite second-handklänningar och en grön kappa (nästan den där från H&M, Lisa).

Jag träffade älsklingen Åsa på eftermiddagen. Vi åt thai-mat i Slottsskogen och sen låg jag och kollade på Desperate Housewives ett tag medan Åsa städade... Det är skönt att man kan ha en så avslappnad relation ;)
A-K kom över lite senare och grillade spett hon hade med sig. Vi satt på Åsas gigantiska altan och pratade Wendelsbergsminnen..
Sov några få timmar innan vi på söndagsmorgonen skulle upp vid sex för att hinna med tåget hem, Åsa åkte samma, hon skulle till Ludvika.
Å, jag längtar verkligen tillbaka till att bo i Göteborg!

Igår på eftermiddagen tog jag och Kristin cyklarna och körde till Bredsands bad och camping. Det var en bit att åka, och svinigt varmt, men det var värt det. Jätteskönt i vattnet, och bra strand. Lite mycket barn kanske, men det är väl smällar man får ta... 


Nu är det skola igen. "Mark och jord" idag. Vi har fått nya gruppuppgifter (så det är kanske dags att göra klart de liggande uppgifterna...). Nu ska vi kolla på växter i olika biotoper, och gräva i jorden.. Kanske inte blir mitt favoritskolämne, men det ska bli intressant att lära sig mer om marken. Gröngarnsåsen i Enköping imorgon, och sen på onsdag ska vi åka till SLU och Ultuna (Ulltuna?).

Idag är jag småirriterad på det mesta, och tar åt mig av allt. Hon som tror hon är överste på skolan påpekade att jag var barfota, och verkade missnöjd. Hon klagar ofta på det mesta, men det brukar gå att vara trevlig tillbaka ändå. Men nu blev jag helt sur och upprörd och tyckte att det kunde väl hon skita i vad jag har på fötterna eller inte.

Jaja, annars är det bra.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Idag fick jag pooooost!

2008-06-02 @ 22:31:59
Postat av: Kaimarlin

This site is professional and to the point.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback