Beskärningsdag

Vi hade utomhuslektioner igår. Hela klassen åkte ut på landet till en gammal trädgård med en massa fruktträd, som vi skulle beskära. Det var så mysigt att packa ner matsäck och varm choklad och ta på sig underställ och grejer, kändes som att gå på mellanstadiet igen och ha friluftsdag. Visserligen uppskattade jag sällan friluftsdagarna på mellanstadiet... men nu var det i alla fall roligt.
Självklart hade det kommit en massa snö precis till den här dagen, men den smälte bort snabbt, sen var det ganska skönt väder.
Vi föryngringsbeskärde fruktveden och gallrade bland vattenskotten. Jag kunde ju ingenting om beskärning innan (på plommonträdet hemma i Garphyttan har jag tagit bort alla barkskotten, pappa sa ju att jag skulle det... helt fel), men nu är jag säkrare och tycker det är ganska kul faktiskt... Fast man får ont i händerna. Och blir trött! När jag kom hem på eftermiddagen la jag mig i ett varmt skumbad, lagade lite mat och la mig framför TV:n. Slumrade t.o.m. till flera gånger framför Lost, är man rejält trött! La mig direkt efteråt. Så idag vaknade jag så klart klockan sex och var utsövd... Nu när jag är ledig och får sova på mornarna. Nej förresten, ledig är jag ju inte, jag måste ta tag i hemtentan nu. Efter tvätt och städning (jo, det är sant, vi har äntligen tillgång till tvättstugan).

Idag fick jag sms från Erika. Hon har hittat den borttappade flyttlådan i sitt förråd! Den med mina favoritskålar och lite kastruller och sånt... Jag visste väl att den skulle finnas kvar nånstans :) Nu får jag inte ha för stor packning när jag åker till Göteborg i maj, om jag ska lyckas bära hem kartongen också.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vaa, slumrade du till Lost?? :O Du missade säkert nåt viktigt och jättespännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback