Helgen

Ojoj, det händer så mycket helahelahela tiden, jag hinner inte ens sitta och datanörda... Kan väl sammanfatta det viktigaste (å, vilken härlig känsla det är att vara så upptagen av saker!)
Första skolveckan gjorde mig som sagt förvirrad. Väldigt omtumlande. Jag vet inte om jag innan försökt sätta mig in i hur det skulle bli. Nu kommer det lite som en överraskning att det är kämpigt att plugga. Läste nånstans att KY "är som rena dagiset i jämförelse med högskola"... Det har jag svårt att förstå just nu. Eftersom det var rätt så länge sen jag läste biologi, och naturkunskap över huvud taget är det krångligt att hänga med i allt om celler och meristem och xylem och floem... Vi har en hemuppgift som ska vara klar på måndag, jag ska jobba med den imorgon. Tur att jag har Kristin här, så vi kan jämföra och diskutera lite.

I torsdags hjälpte Louise i min klass mig att få hem bokhyllan från loppisen, väldigt snällt av henne. Efter att jag tagit mitt diskdag-ansvar och packat lite åkte jag till Garphyttan (med fult dyr tågbiljett, plus att jag fick köpa busskort). Läste under hela vägen, om växtceller, vad annars? (den där Dylanbiografin får nog ligga på hyllan ett tag till) Kom hem till mamma, och pappa som var väldigt snäll och välkomnande (anar jag visst dåligt samvete? Nej men nu har han i alla fall förklarat vad han menade med att jag inte fick bo där, men det är skitsamma nu. Jag har fått LIA-platsen jag ville, och kommer nog bo en del på fars kontor vare sig det är okej eller ej...)
Igår gick jag på bokreor i Örebro, köpte lite trädgårdsböcker. Jag och mamma hälsade på Lisbeth på Blomstermarken. Det ska bli himla kul att praktisera där! Jag ska plantera en massa och greja i växthuset.
Vi lunchade på IKEA (och jag såg Joakim från min klass på Vasa för hundra år sen och han såg mig med men ingen sa hej eller nåt. Varför blir det så?
Sen var det namnsdagskalas hos farmor (viktig tradition, det där att fira namnsdagar...). Kaffe och kakor och prata JÄTTEHÖGT så att Yvonne skulle höra. Klappade Putte lite också, men han var mest trött och seg. Och så snodde jag lite gardiner och filtar och en lampa på vinden. Jag älskar att fynda gamla grejer. Helst gratis.
I Garphyttan har jag också rotat på vinden och i förrådet i garaget. Hittade böcker, en hallmatta, en fulsnygg väska, några lampor och en del kläder (kul att kunna ärva från både mamma, pappa OCH småsyskonen).
Kollade på Den siste samurajen på kvällen, men jag var så himla trött att jag somnade typ en kvart innan slutet, och vaknade till eftertexterna igen. Så typiskt. Hålla sig vaken i över två timmar, för att sen missa hur det går i slutet...
Idag följde Eliin och Martin med när mamma skjutsade hem mig (och alla kassar jag fyllt). Vi åt pizza i Enköping och köpte massor med godis på den fantastiska affären. Sen innan de åkte hem igen kollade de in lägenheten och Eliin tyckte det var fult såklart ;) Själv trivs jag bättre och bättre. Min rum är så fint!

Jag och Kristin har testat tvättstugan för första gången och upptäckte då att vi fått fel tvättstugenyckel av den konstiga fastighetsskötaren... Vi fick låna en grannes nyckel, så det funkade ändå. Men vad klantigt att lämna ut fel nyckel ändå.
En kylskåpsreparatör har varit och "lagat" kylskåpet också, men det är fortfarande likadant. Tur att inte vi behöver stå för några såna kostnader...

Och så blev det Melodifestival än en gång. Jag gillade Frondas låt. Pinsamt. Andra chansen nästa gång, och sen final. Vem som helst till Eurovision utom Carola. Eller Christer.

Det var helgen det. En massa tid som egentligen skulle gått till att plugga. Men det tar jag igen imorgon hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack så mycket!

Postat av: sunbreakthrough

Åh, jag hejade också på Fronda! Tänk om Linda Bengtzing vinner allt, och ska översätta sin låt till engelska. Då kommer det ju bli en exakt kopia av Grace Kelly? :S

2008-03-03 @ 17:38:00
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hade de skickat texten till skolan så hade den definitivt fastnat i deras plagiatkontroller

2008-03-04 @ 19:50:01
URL: http://fantastiskblogg.webblogg.se
Postat av: Abdulvanja

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2010-01-13 @ 09:27:43
URL: http://abdulvanja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback