Läsdag

Vi har hemarbete idag, men ingen uppgift direkt. Vi ska läsa igenom anteckningar och artiklar vi använt hittills. Bra dag alltså, jag behöver den verkligen. Men först "ska jag bara"...  Ut och jogga, ta hand om disken, handla, kanske laga nån mat... Jag är ganska dåligt disciplinerad. Tur att jag bor i en så tråkig stad att det inte direkt finns nåt att göra, förutom att fokusera på skolan.

Igår var klassen (halva i alla fall) på O'Learys och hade trevligt. Jag åt en svindyr men god veggoburgare. Det var kul att hitta på nåt utanför klassrummet, och prata om annat än näringslösningar och tillväxtkurvor hos tallar. Vi börjar lära känna varandra lite bättre nu tycker jag. Åke slog vad om att antalet singlar i gruppen kommer ha ökat till det dubbla efter de två åren vi pluggat tillsammans. För tillfället är en kille och tre tjejer ensamstående. Enligt Åkes vision kommer det vara minst åtta pers som antingen är singlar (eller har bytt partner, och då helst inom klassen...) om två år. Anledningen förstod jag inte riktigt... Jaja, blir spännande att se om han får rätt.
Och så blev det såklart flera diskussioner om alkohol, nykterister osv. Hm, det blir visst alltid så när jag är med folk som dricker, himla konstigt va... Men nu finns det åtminstone tre till i klassen som inte dricker, så jag är inte lika mycket outsider som på gymnasiet.

Imorgon fyller Kristin 21. Jag funderade på att överraska med tårta på sängen, men hon verkar så otacksam vad gäller sånt... Jag har försökt luska lite men hon gillar inte tårta, gillar inte att fira födelsedagar med att göra nåt kul, jag föreslog t.ex. bio eller teater men fick avslag (citat från imorse: "Jag brukar nöja mig med en tur till Karlstad och titta på fiskar i en zooaffär, och sen åka hem och se på TV och kanske äta nån mat"... Vad kul hon är då) Jag kanske köper en bulle och trycker ner ett ljus i, det borde räcka...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, hon verkar vara tråkig.

Om jag ska bo med nån så måste det vara antingen ett djur eller nån som firar allt, mja jul är fortfarande missuppfattat överskattat, men ja.. Du fattar kanske?

2008-03-18 @ 10:03:03
Postat av: Marcusrebekka

Hello, This site is a brilliant idea!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback