Mässdag

Idag var jag med Kristin, Louise och hennes mamma på Rum- och trädgårdsmässan i Sollentuna. Kristin och jag tog bussen till Uppsala ganska tidigt imorse (tidigt för en helg), där vi blev upplockade av Louise med bil.
Mässan var ...ja, ganska mässmässig. Inte för stor och inte för liten. Kanske att det var lite mycket av samma saker (pelargoner, lökar, hortensior och orkidéer tyckte jag man såg överallt), men annars var det bra. Vi lyssnade på en frågestund om bl.a. växtnäring. Det var rätt intressant, men förvirrande att höra hur Bo Rappne ser på gödsling om man jämför med våran lärare i botanik (Tom från SLU). För mig är det skitsvårt att veta var jag ska stå i den här näringsfrågan (haha, vilket problem). Innan jag började plugga på KY har jag ju aldrig reflekterat över olika näringslösningar, och nu plötsligt förväntas jag ha en åsikt om vad jag tycker om konstgödsling och organisk. Jag har ju knappt odlat nåt i hela mitt liv, och har inte försökt ta reda på vad som funkar bäst... Alltså är jag ju ganska lättpåverkad nu, och tar till mig av alla råd, och då blir det lite virrigt till slut. Alla experter vill ju inte vara överens om nåt... Veckans hemuppgift är förresten att granska en reklamtext om gräsgödning och hitta felaktigheter, och sen skriva om hur man lyckas få till en bra golfbana, alltså kort gräs, men med bra rotutveckling. Lycka till, Anna. 
På hemvägen från mässan blev det ett längre stopp i Uppsala. Vi gick in på ett antikvariat och kikade på trädgårdsböcker, och köpte godis på Ica. Bussen till Enköping var full med högljudda ungar... Efter den turen (plus massa folk och ljud på mässan) var det skönt att komma hem, och ha det tyst en stund... 
Tills Carola börjar yla ikväll. Måtte de inte gå vidare. Jag håller på Ola tror jag. 



Alltså... om en människa på en söndag säger "jag ringer i veckan", vilken dag menar han då? Nu har det ju gått sex dagar, jag blir otålig. Men nej nej, jag ska inte ringa. Stark ska jag vara. Självständig. (Men ahh, jag vill ju prata med dig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback