Pelargondag

Jag har märkt vad skådisar gör för att klara sig ekonomiskt (antar jag), de extrajobbar i Kumla. Häromdagen såg jag Gustav Skarsgård och Peter Stormare köra en minibuss genom en rondell. Och idag var det Magnus Krepper som körde bussen till Hällabrottet. Bra att de får känna på hur riktiga människor har det och inte bara glida omkring och skååådespeela. Gud vad jag är bitter på teatermänniskor nu (utom Åsa då).

Praktiserandet går ganska bra. Fast jag får inte göra så mycket sånt som jag borde, sånt som liksom är växthusproduktion (det är det som är temat på LIA:n), utöver att plantera. Idag har jag satt pelargonplantor i sju timmar, och när jag bad om att kanske får göra nåt annat också så fick jag plocka bort plast från orkidéer... Hm. Jaja, efter mässan har de det lugnare och kan handleda lite bättre. Jag vill ju toppa och vattna och greja med hela odlingsprocessen och inte bara plantera...

Imorgon ska mamma och jag luncha och gå på Trädgårdsmässan ihop, ska bli mysigt!

Nä, nu MÅSTE faktiskt hemtentan bli färdig.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Vaa, Gustaf Skarsgård och Peter Stormare? Åh, så heta!

Postat av: Eliin

Haha, hur mår du egentligen? ;)

2008-03-28 @ 10:02:57
URL: http://eliinos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback