Saknadag

Jag är en tragisk person. Det är fredagkväll och jag spenderar tiden med att fundera på hur mossa får i sig alla näringsämnen som behövs. På min fritid dessutom. Tentan blev ju klar igår, så nu har jag det ganska lugnt. Ändå tänker jag på mossor.

Idag jobbade jag bara till ett, sen gick jag och mamma och åt på Shanghaii. Jag åt t.o.m. kyckling, så min vegetarianism går sådär... Gott var det i alla fall.
Sen blev det en sväng på trädgårdsmässan. Vi kollade på en massa dahlior och pelargoner, smakade honung och marmelad med olika smaker, träffade Ida från Blomsterlandet, tog en kaffe och lyssnade på Rappnes föredrag om konstgödning. Han är riktigt övertygande, så jag slits mellan honom och SLU-Tom... och alla andra med åsikter i ämnet förstås.

Halv nio, hm... Kan det inte bli sent snart? Jag är så himla trött på kvällarna, somnar tidigt och vaknar skittidigt varenda morgon. Det är ju bra på vardagarna, men på helgen skulle jag vilja sova längre. Finns ju inget att göra här heller. Borde läsa lite mer. Brodera. Gå ut och springa Och imorgon vill jag åka på loppisar, hoppas mormor känner likadant.

Häromdagen sprang jag en liten runda i Hällabrottet. Vid Skogsbrottet fick jag en flashback från i somras när Magnus var med mig hit. När vi badade där i det varma mystiskt grönblåa vattnet, efter att ha varit ute vid Kvarntorp och kollat på de knäppa konstverken. Sen kom en massa minnen såklart från hela den veckan. Alla utflykter vi gjorde. Cykelturen till Ånnaboda. Sixtorp, när Magnus var rädd för en and... Min födelsedag hos farmor, vi stannade på vägen dit och plockade blommor i skogskanten. Smoothies i solen uppe i Svampen. När vi var i Wadköping och Magnus stod och var teaterapa på en liten scen och pratade så högt (eller sjöng kanske?) så att det kom folk och undrade om vad det var för föreställning.
Jag fortsatte plåga mig själv med alla gamla bilder jag har i datorn. Det är väl min terapi kanske.

Men nu är jag duktig. Stark. Jag har inte ringt alls sen det sista mejlet kom. Flera veckor. Han har nog glömt mig.  Jag kommer inte ta nån kontakt mer. Ville bara säga det att jag kan faktiskt skärpa mig om jag vill... jag ska inte älta i evighet.

Men fan vad jag saknar honom.

Kommentarer
Postat av: Jonjeanett

Great .Now i can say thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback