Vatten

Hm.. ja. Jag kanske är lite väl dramatisk ibland. Jag är väl som mamma, har nära till alla slags känslor, gråt och skratt om vartannat...
Idag är en bra dag i alla fall. Jag fick till sist ordning på hitta-på-växt-hemuppgiften. En liten perenn i fjällmiljö blev det. Gröna spatellika blad, behåring, långa rötter ganska nära markytan, vegetativ förökning med groddknoppar. Å, vad jag gillar att stajla med mitt nya ordförråd!
Dessutom har jag skrivit rent alla anteckningar jag gjort på lektionerna, och satt i pärm. Det där lösblad-i-mapp-systemet höll inte särskilt länge. Jag blir stressad av min egen oreda. Men nu känns det bättre.
Idag pratar vi växters vattenupptag och lite grejer som känns mer "riktiga" än cellsträckning och plasmodesmata.
tre timmar kvar av skoldagen, sen tänker jag ge simhallen en till chans. Får se om jag köper ett dyrt gymkort. En tant jag frågade tyckte att gymmet var ganska dåligt. Undrar om det finns nåt årskort som gäller bara bad? Annars måste jag ju köpa det där... blir dyrt att betala entré varje gång jag ska simma.

Oo, Lost slutade fruktansvärt spännande igår. Sofi hade ju förvarnat mig om det, så jag satt hela programmet och väntade på den där spänningen... som inte kom. Jag är ju så seg så jag hade inte alls tänkt i de banorna att det skulle sluta som det gjorde. DÅ blev det spänning vill jag lova :) Ojoj, jag längtar till nästa onsdag! Jag skriver lite mysko. Dels vill jag inte avslöja nåt, om nån missade avsnittet igår. Och så har jag lite bråttom, nu börjar vi. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh jaa jag sa ju det!!! Helt sjukt spännande är det!!!! (jag tänkte förresten inte heller i de banorna under hela avsnittet, så slutet kom som en chock!)

Postat av: Viktoralvilde

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!

2009-02-11 @ 08:08:40
URL: http://viktoralvilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback