Bara tolv dagar till...

Nu är det långhelg igen. Ledig idag (ska bara göra blombeställning på Växtriket). Och på måndag är det också eget arbete ( = ledigt). Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. På måndag ska jag i alla fall träffa Karin i Stockholm. Måste laga en massa mat också, frysen är tom. Och läsa ikapp tidningarna jag lagt på hög. Och så har jag ju tio avsnitt kvar av Desperate Housewives, så jag ska nog kunna sysselsätta mig.

Igår på nån rast pratade vi en massa om domedagen. Att det känns så onödigt att ens planera det här planteringsprojektet, när ändå jorden kommer gå under samma dag som vi ska vara klara (28 maj). Liksom tidsslöseri. Jag frågade några vad de skulle göra om det nu verkligen var så att vi bara hade knappt veckor kvar att leva... Nån skulle ha ett stort nakenparty och nån skulle slösa bort alla sina pengar på en massa shopping. Nån skulle be sin mor om ursäkt för nån barndomsgrej... Jag kunde inte komma på vad jag skulle göra. Borde väl testa knark eller fallskärmshoppning. Men antagligen skulle jag väl få panik och bara ligga och vara handlingsförlamad och knäpp. Så det är väl lika bra att fortsätta med blomprojektet som om inget håller på att hända. Tänk att jag inte ens kommer få fylla 22.

Nu ska jag åka och träna, och sen tänker jag gå hem till Bree, Edie, Susan och resten och äta godis. Ensam hemma = synd om mig = godis. ( = må illa och grina). Nästa helg ska jag till Örebro, får väl aktivera mig mer där.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hej! Hittade hit som vi sade. Jag har en vanlig blogg på adressen ovan. Sen kan du kika på min nördiga fågelholksblogg om du vill :) Adressen till den är:
http://fagelholkar.blogg.se

Ha en bra helg!

Postat av: Sofi

Jag diskuterade det om domedagen med några i klassen också. Några sa en så smart grej; "Men...om de VET att jorden kommer gå under just 28 maj...varför stängde de in sig i grottan redan i höstas? Det hade väl räckt med dagen innan..." Så jag försöker tänka på det och övertyga mig om att jorden inte kommer gå under...

2008-05-17 @ 09:39:33
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com
Postat av: Anna

Sofi - Grejen med att de satte sig i grottan så långt innan domedagen var ju att de ville skydda sig mot varningskatastroferna som skulle komma (de som är nu)! Jorden kommer visst gå under. Nu är det bara åtta dagar kvar. Hur ska du spendera dem?

2008-05-20 @ 10:10:34
Postat av: Sofi

Jahaa, då förstår jag. Tjaa, man hinner ju se ESC i alla fall :D

2008-05-20 @ 12:41:43
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback