Min helg

Jag har varit på Örebro-visit under helgen. Åkte snålskjuts med en lärare på torsdagen efter skolan. (Det blev inte alls så krystat i bilen som jag tänkt mig). Klev av i Ekeby där mormor hämtade mig, och så var jag hos henne till fredagen. Hon var sjuk, och orkade ingenting, så jag fick roa mig själv. Gick på Navet, loppisen med den gröna favvosoffan. Den stod kvar! Jag har tjatat om den mycket, så jag hoppas nån fattar att jag vill ha den när jag fyller...
Jag hälsade på gänget på Blomstermarken. Shit, vad allt hade vuxit! Jag kände knappt igen mig. Så mycket färger, och stora fina plantor. Det skulle vara kul att jobba lite nu, den här tiden på säsongen också, men de hade redan fullt med personal.
Sen tog jag en sväng på Mariebergs Köpcentrum. Strack in huvudet på Silvan och sa hej till Linnea, hon var glad och hade en ny hårfärg. Gick och kollade på kläder (och handlade lite också faktiskt), först med Fredrik och sen själv. Åkte hem till Alexandra en stund och vi tog en promenad med gamla Bamse. Träffade en ful grå liten pudel med ännu fulare tänder (jo, Lisa, den här var ganska ful...)
Och så på kvällen gick Kill Bill 2 på TV, så jag slappade i soffan i Garphyttan.

På lördagen tog jag mammas cykel och åkte till farmor. Körde rätt lugnt, och kollade på alla träd och buskar längs vägen, tränade på lite namn. Jätteskönt var det, perfekt väder. Såg en liten räv på ett fält. Lyssnade på fågelkvitter (och körde nästan över en sädesärla).
Hos farmor käkade vi lunch, tog bort fästingar från Puttes päls, tvättade fönster och läste gamla dagboksanteckningar gammelfarmor hade gjort på femtiotalet... Åkte bil tillbaka med pappa, och hann faktiskt sitta vid msn en stund på eftermiddagen. (Var ju hundra år sen sist. Jag märkte att jag nog saknat det lite. Bara lite..)
På kvällen åt jag middag hos Liza, med en Angelica och en tysk, sen gick vi på schlagerfest. Sexton stycken tror jag vi var i en liten etta. Trångt och mysigt. Såklart vann fel låt ESC, men skitsamma.

Och så var det söndag. Först tjurade jag en stund för att mamma och pappa åkte utan mig till simhallen, fast jag sagt att jag skulle med... (jag sov visst för länge). Men ja, det var ju ändå mors dag, så jag slutade tjura och plockade lite blommor till världens bästa mamma. Vi åt söndagslunch på altanen allihop (utom Eliin då, men hon är för övrigt tillbaka i Sverige nu... jag har för mig att jag skrev nåt för ett tag sen att "hon blir nog inte borta länge", se så rätt jag fick). Till och med efterrätt, Marre och jag bakade smulpaj!
På eftermiddagen var jag med mamma och pappa i Karlslund, på nån sorts trädgårdsdag. Kollade på kryddväxter och annat skoj, innan vi körde vidare mot Enköping.

Tänk vad jag hunnit mycket på bara en liten helg.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Två dagar kvar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback