Göteborg, du är ersatt...

Jag börjar faktiskt gilla Stockholm. Det hade man inte trott för ett tag sen. Igår när vi var lediga gick jag i storstaden hela dagen med min personliga Stockholms-proffs-guide Karin. Först centrum, Östermalm och sen Söder. Jag levde som i ett monopolspel, trodde hela tiden att jag kände till nån gata, men det var oftast bara från monopol. Vi gick på några affärer med ritmaterial och ojade oss över priserna (jag i alla fall). Till lunch blev det sushi-plus-thaibuffé, med glassdessert... Vi såg några kändisar:
-en skådis jag inte minns namnet på (han var med i "En spricka i kristallen", taskig pojkvän)
-Andreas Johnsson (fast jag hävdar att det inte var han, för han var så himla kort, kortare än Carola, och det var han väl inte i Melodifestivalen? Eller iofs,  jag vet inte helt säkert hur lång Carola är...hon är kanske dvärg?)
-Tomas Bodström (vid riksdagen såklart), solbränd och fin med knallröd slips...
-en kille från Rent Hus (okej, han var inte jättekändis, men jag kände ju igen honom i alla fall)
-Fredde Granberg (och han såg inte alls så tjock ut som man kan tro..)
Vi åt jääättestora muffins med spännande smaker, och spanade på killar tills kvällen kom. En mycket bra dag var det!

Idag har vi Färg och Form, vi har fått våra teckningar av hus kritiskt granskade. Jag hade satt ena pelaren lite långt fram och ett fönster lutade fel, annars var det bra.
Nu ska vi göra planritningar. Det skulle nog vara en ganska kul kurs om det inte var SÅ HIMLA segt. Vi har ritat några streck och kurvor sen klockan nio nu...

Schlagerpartaj ikväll, Heléne och Elaine i klassen kommer hem till oss. Så... jag antar att jag redan idag kommer bryta veckans nyttighetslöfte.  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh! jag vill veta mer!
Den enda kändisen man brukar få se i Borås är Peter Siepen (och Pinocchi såklart)
Vad var det för papper? Jag köpte ett speciellt ritpapper igår, dyrt såklart, men jag märker skillnad.
Har man rätt papper så sliter det inte på pennorna lika mycket = nästan inte jättedyrt!

Postat av: J

Okej att Stockholm är en trevlig stad och att den blir bättre ju mer tid man spenderar där... Men att påstå att den kan ersätta Göteborg, det är att häda, Anna. Och hör sen! ;)

2008-05-20 @ 19:00:50
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: Sofi

Svikare, Göteborg är bäst! :(

2008-05-20 @ 19:55:04
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback