Göteborg, I miss you

Jag har blivit riktigt seg med att skriva här... Händer inte så mycket intressant. Eller jo, jag lär mig en massa träd. Men jag tvivlar på att det är kul att läsa om. Hur jag lär mig träd alltså..

I helgen var jag i Göteborg och hade det kul och lite mindre kul. Träffade Sofi och gav henne den perfekta presenten, fast den var lite defekt i och för sig... Försökte hjälpa till med tårtan, men var mest i vägen och gjorde sprickor i den...
På lördagen gick jag runt i stan och saknade känslan av att bo där. Åt soppa i Saluhallen. På eftermiddagen åkte jag med Stefan till Wendelsberg och såg Åsa spela lite teater. Hon var så fin och bra! Kollade Gökboet också (jättebra den med!), och åt en halv pizza från Bella flott-Napoli.

Har funderat mycket på det här med vänner. Hur nån kan känna så mycket för en vän och hur känslorna bara kan försvinna. Under helgen kom jag ihåg hur mycket jag saknat vissa, grinat av lycka (låter lite klyschklysch, men så var det...). Men jag har också fått bekräftat att människor man trott man känt helt igenom, litat på, kännt sig trygg med, kan förändras. Bli på ett helt annat sätt. Kalla.

Men men. Åsas födelsedag började fint med picnic i Slottsskogen, uppe i en gammal backhoppningsbacke. Sen gick jag en liten sväng på stan. Fyndade en jacka. Eller ja, den var billig, men frågan är om jag kommer använda den.
Åkte hem till Enköping igen på söndagkvällen

Kommentarer
Postat av: Sofi

Du var inte ivägen, hade du inte varit där hade det nog inte lyckats bli nån tårta alls ;P Synd att du inte kom på festen så du kunde smaka den också...

Postat av: Eliin

Hehe, förlåt. Jag glömde helt enkelt bort det, vad skrev du nu igen?
Jag har för mig att du frågade hur jag har det, och jag har det faktiskt bra. Bortsett från att jag inte har något jobb längre och kommer hem till Sverige om 2 veckor (;
Men det blir nog bra. Hur är läget med dig?

2008-05-16 @ 10:05:39
URL: http://eliinos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback