Långhelg

Borde väl uppdatera lite här, det har varit en lång helg utan Internet. Men datasalen i skolan kom som vanligt till min räddning. Får se om tangentbordet lägger av, nu när Louise står och droppar apelsin på det.
Valborg firade jag i min ensamhet i TV-soffan. Åt såklart en massa tröstgodis och mådde illa. Annars var det en bra helg. Jag hade en massa städ-energi och for runt med moppen i hela lägenheten.
Jos hade party i Västerås på lördagen, det var jättekul. Jag hade PUMPS på mig. En bit. Okej, jag bytte till lågskor ganska snabbt, men ändå! Nu har jag tagit första stegen i dem liksom. Jag ska bli en hejare på att trippa runt i klackskor. Det är så mycket finare med klackar till klänning/kjol än gympaskor...
Men kalaset i alla fall. Elin och Emma var där. Och Mattias från Wendelsberg. Det var roligt att höra vad de haft för sig de senaste åren. Peter såklart, och kompisar till honom. Och en trevlig tjej från Uppsala, som jag hade sällskap med hem på bussen sen. God mat och massa prat och spel. Och bål med riktiga bär! :)

Igår satte jag mig ute vid lekparken utanför huset och skulle göra teckningsläxan (rita av ett hus, jag valde Rombergagården). Efter ett tag kom en liten granntjej ut och skulle vara med. Hon ritade jättehårt med mina dyr-pennor, och babblade en himla massa om allt möjligt. Minns inte allt men jag kommer ihåg att hon hette Thilde och snart ska fylla fem, och vad hundarna heter och han som bor på våningen över och vilken lekpark som var bäst (den på baksidan) och att hon har sträck på fingrarna...
Det var lite småsvårt att koncentrera sig på ritandet men ja, en trevlig pratstund.

Idag har vi jobbat med kommunikation och ledarskap. Det är så det skriker "trädgård" om det...
Nu ska jag hem och rita daggsalvia.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det låter lika mycket "trädgård" som "stångbärvärk" låter "textil"

Vad var det för penna du köpt? Sånt är intressant, jag har råkat köpa en penna för 15 euro, hehe..

Postat av: Elin

Det var roligt att träffa dig igen!! =) jag har lagt ut lite bilder från kalaset i bilddagboken, inte många men några... eerdal.bilddagboken.se

2008-05-12 @ 10:48:42
URL: http://eerdal.blogg.se
Postat av: Mattiaseira

Great site. Good info

2009-04-07 @ 10:12:32
URL: http://mattiaseira.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback