Jag bor i ett soprum med pentry

Hm, jag är bekymrad och äcklad... Sen några dagar tillbaka har lägenheten luktat skunk. Jag har gått och nosat och kommit fram till att det är två olika lukter.
-En kommer från avloppet i badrummet, så igår spenderade jag hela eftermiddagen med att städa där. SÅ FRUKTANSVÄRT JÄVLA ÄCKLIGT! måste jag faktiskt skriva, och då är jag ju annars ganska fin i mun... Men jag har aldrig varit med om nåt snuskigare, och jag som är så äckelmagad och känslig höll ju på att spy hela tiden. Men jag fixade det i alla fall. Skurade golvbrunnen i duschen, toaletten och framför allt handfatet. Det kan inte vara städat där på hundra år minst. Jag plockade isär rören under tvättstället och rensade bort stora bruna bollar av ...ja, jag vet inte vad, nåt äckligt smuts. Diskade och skurade tills knogarna blödde och det såg rent ut, och sen skruvade jag ihop skiten igen. MEN TROR NI INTE ATT DET STINKER NU IGEN?! Vad är det som sker? Ligger det nån död bäver längre ner, som jag inte såg? Jag måste ha hjälp, annars kan jag inte bo i lägenheten utan gasmask :( 
-Den andra lukten är lokaliserad till hallen. Luktar liksom surt gummiaktigt. Först trodde jag att det var mina stövlar, så dem har jag stängt in i en tät påse i frysen (ja, det låter knäppt, men jag har hört att man kan frysa bort lukt). Men det luktar fortfarande jätteilla. Det är så sjukt att det bara kom så plötsligt, de typ två första dygnen i lägenheten var det ju fräscht, och jag har ju städat och håller det rent. Det måste vara nåt utifrån som blåser in i ventilerna. Idag ska jag prata med hyresvärden och kanske killen som bodde där innan mig... Jag står inte ut!

Annars är läget ganska bra.. Idag är det eget arbete, så jag borde sitta och fräglägga klart uppgiften som ska in imorgon. Ska bara handla först. Och träna. Och kolla posten i gamla lägenheten, adressändringen verkar fortfarande inte fungera... Hejhej.

Kommentarer
Postat av: Sofi

Någon har kanske dött i lägenheten under eller över. Men du är väl inte så äckelmagad? Du har ju hjälpt till att diska kastruller som varit mögliga upp till kanten ;)

Postat av: Lisa

Har inte hunnit läsa dit inlägg än.



Men du MÅSTE läsa de här. Du förstår varför :-)

http://musikbyran.blogspot.com/2008/09/ny-hstvindar-i-svt-nytt-musikprogram.html



Puss o kram och lycka till med äckellukten! (och pleas börja svara på kommentarer, det blir mycket roligare då!!)

2008-09-22 @ 23:36:58
URL: http://hanky.se/fantastisk
Postat av: alex

Men fy va äckligt...

Läste tipset om att man ska koka vatten o blanda med salt o bikarbonat o hälla det i avloppet så ska det lösa om det sitter skit i det...

O funkar inte det sp ska man ringa efter hjälp! hehe... (men va försiktig, bikarbonatet blev som en vulkan o välde ut över spisen när ja gjorde det... Men prova=)

Hur har du det annars?? Saknar dig, vill höra hur du har det!!!

Snart till Örebro kanske?? När jag flyttat o kommit iordning så ska jag komma till dig så vi kan grilla gelehallon o äta kladdkaka... hihi

Ta hand om dig plutten, hur går det med kärleken btw?? Küss

2008-09-23 @ 08:59:15
URL: http://alexandra86.blogg.se/
Postat av: Ebba

Låter jätteäckligt! I badrummet måste det vara så att det ligger gammal smuts/hår/bakterier längre ner i själva vattenlåset (böjen) som du inte kan få bort. Då får de komma och spola och fixa, hoppas du kan få dit dem!



I hallen kan det vara nån gammal matvara som ligger gömd/glömd... Vi glömde ett mozarellapaket i vår shoppingbag en gång, efter 4 veckor höll vi på att dö, den hade åkt in under fodret i väskan... HEMSKT! Eller en råtta i väggen! Försök lokalisera lukten till ett speciellt ställe...huga!

2008-09-24 @ 15:31:55
URL: http://toccata.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback