Allt är bra

Tentan gjord, jag överlevde. Blir nog godkänd också, den var inte så svår. Fast jag gjorde några dåliga missar. Jaja, skitsamma, nu kan jag fokusera på nåt annat :) Flyttpackningen t.ex... Imorgon flyttar Kristin ut, då kan jag röra till det hur mycket jag vill. Hittills har jag ju bara mespackat lite. Men nu blir det seriöst.

Igår var klassen på utlykt till Uppsala. Vi åkte till Stenhagen och kollade bostadsområdet som jag haft som övningsobjekt i Grundläggande Gestaltning. Haha, det var.. eh, intressant att se det i verkligheten. Blodbokens trädkrona som jag ritat som ca fem meter i diameter var pytteliten, och helt kal, med typ tre små blad kvar. Iofs är det hela anlagt för bara ett par tre år sedan, så man hade väl inte så mycket annat att vänta sig. Men på nåt sätt har ju jag hela tiden sett det framför mig som det kommer se ut om kanske tjugo år. Om jag kommer ihåg ska jag åka dit då :)
Sen var vi i stan och kollade på bostadsområdet Astolf (tror jag det hette), i Luthagen. Nästan hemma hos Per :)
Vi åt lunch i en park och kollade på en massa planteringar. Gick även till dahlia-festivalen bredvid Domkyrkan, så himla vackert! Tyvärr regnade det hela eftermiddagen, så man stod och huttrade lite och var mest fokuserad på att få sluta... På hemvägen kände jag mig alldeles rosig och matt, som efter en friluftsdag i Ånnaboda i mellanstadiet med pulkaåkning och blöta stövlar och äcklig senap på korven.

Men trots allt är förkylningen på väg bort tror jag. Och imorgon ska jag hälsa på herrn i Uppsala. Allt är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback