Söderhamnsbesök

Dålig jag blivit på att skriva. Det är bara för att jag är tillbaka i Lost-manin. Nu är jag på fjärde säsongen, så jag kommer nog vara redo när femman börjar om en månad :)
Idag har jag lagat rotsakssoppa, det luktar jättemycket fis i lägenheten. Har fönstren öppna för att vädra, och då blir jag ju lite mer förkyld också, bra. Dumt att bryta ett mönster. Hoppas jag får tbc också, idag stod det i tidningen att några fler har insjuknat här i Enköping. Kul.

I helgen åkte Per och jag till Söderhamn. Vi hann med hur mycket som helst:
-Lekte med lillebror Mats och resten av fina familjen (Åå, I love them! Pappa Dan som övar klarinett mitt i födelsedagskalaset och mamma Birgitta som skrattar ihjäl sig åt Kommissarie Clouseau på tv...)
-Broderade på lövtavlan.
-Invigde nyinköpta bäddsoffan, och nån spillde nåt svart på den direkt.
-Blev bortskämda med massa god mat och glass och grejer.
-Kalasade Per med tårta och farmor och farfar och mjuka paket och glada tillrop (hoppas 25-årskrisen går över nu när Per märker att allt är som vanligt).
-Kollade på Melodifestivalen (och jag oroar mig redan för nästa del, som jag kanske missar. Per har ju ingen tv och jag ska hänga i Uppsala på lördag, aahh!) 
-Spelade det där gamla brädspelet där man ska skjuta metallkulor och pricka olika poängspikar. Per kom i 500-hålet, jihoo vad skickligt!
-Såg gamla pinsamma filmer från Jonsson Brothers barndom (jag tröttnar aldrig, men killarna mådde lite dåligt, så vi stängde av efter en stund). Jag har förbjudits att skriva om filmernas innehåll, men det har med byxlösa pojkar och lobotomerade idioter att göra.
-Kom fem minuter försent till Rådhuskondis, så jag har inte fått nån semla än. Hoppas på Alla hjärtans dag!
-Brottades i meterdjup snö. Synd bara att man ska vara så himla stark. Perra har ju ingen chans mot mig.
-Gick på flera loppisar och tittade på tokiga muggar och jag fyndade fint rött garn som jag ska sticka en sjal av.
-Väntade på hem-tåget i NITTON MINUS.

Det var det mesta.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hjälp va ni hunnit med mkt :)



Du är utmanad i min blogg! Yeay =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback