Ensam och pratsjuk

Såg nyss att Dressmanns nya slogan är "Bäst på service". Intressant. Jag trodde mest att de sålde fula klädesplagg till ett ganska billigt pris. Men de är visst ett serviceföretag. Och när jag tänker efter; senast jag var på Dressmann var ju försäljaren faktiskt beredd att ge Magnus svaret på vad som är meningen med livet. Alltså en ganska stor fråga. Det kallar jag service. Och han gav ju bort en slips också! Bäst på service, jajjemen.

Ikväll sitter jag med mig själv som enda sällis framför TV:n. Börjar bli lite trött på det. Sällskapssjuk. Det är farligt att ge mig ett finger nu, jag tar hela handen i ett nafs. Om jag inte träffat Åke på Willys förut hade jag väl inte pratat med en människa på hela dan. Jo, lite i telefon såklart. Och så borta vid tematrädgården när jag var och vattnade gräset. Nu börjar pensionärerna (mest såna iaf) bli riktigt otåliga av nyfikenhet. Går förbi flera gånger om dagen och kikar runt. Vi har nästan lärt känna en cocker spaniel som heter Dugge, så ofta som hans gubbe går förbi på promenad. Men nejnej. Vi avslöjar inte temat förrän på fredag. 

Och vad är på TV:n då? Fotboll. Kommentatorn säger att det trots 1-0 till Danmark, just nu "finns en känsla som är lite gulblå". Jag vet inte det jag.
Nationaldagen har för övrigt firats med:
- Gräsvattning
- Mathandling + lagning x 2
- Tvätt av arbetskläder
- Lyssning på La Roux och Lily Allen, har ändrat mig om henne, hon är grymt bra!
- Återlämning av vinkeljärn på Coop Bygg (det kändes som om jag FICK sextio spänn, så för dem köpte jag...)
- Ben & Jerry's Cookie Dough

Nästa lördag vill jag verkligen gå på Where the action is. Borde hitta nån att gå med bara, annars kanske det blir tråkigt. Eller jag vet inte. Sofi åkte ju själv på flera-dagars-festival, och klarade sig galant. Detta är ju bara en kväll. Hm..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback