Uppsala

Äntligen har jag skrivit rent Mark och Jord-tentan och mejlat till läraren. Skönt att ha den ur tankarna. Nu är det väl bara att fokusera på nästa grej. Å, jag är rätt skoltrött nu... Men bara två veckor kvar till LIA:n och Göteborg :)

Jag har haft en fin helg i Uppsala med Per. Kollat på Melodifestivalen och film, Slumdog Millionaire, väldigt bra! Jag åt den godaste brownien i mannaminne på Café Linné och köpte en grymt fin klänning på H&M (trots att jag är med i Facebook-gruppen Inget Nyp i Mars...skämmes Anna!), som jag såklart redan fått en fettfläck på. Annars skvallrade vi mest, och provade kläder och gick på stan tills vi fick ont i fötterna. Per testade en jättefin tröja som han absolut borde ha. (Om jag var rik skulle jag köpa och den till dig på momangen vettu!)

Har fått tillbaka läslusten också! Nu har jag börjat på Glaskupan, samtidigt som jag läser Sylvia Plaths samlade dagböcker. Det var flera år sen jag köpte dem, men nu ska här läsas!

Nu ska jag äta torftig kvällsmat, klyftpotatis och bönor och ingen rolig sås ens.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag uppfattade "inget nyp i mars" hela tiden som att man inte fick ha sex i mars (nyp betyder ju det i vanliga fall) och tyckte därför det var lite kul när du skrev att du inte klarat "inget nyp i mars", men vågade inte kommentera det.



Men nu sökte jag upp eventet och ser vad det står för. En jättebra idé :) Tyvärr har jag redan köpt klänning jag med!



Härligt med god brownie! Jag fick också klart mark och jord igår, söndag, och nu håller jag på med skolgården! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback