Vinteraktiviteter

Kära blogg. Jag skriver inte så ofta nu, det beror dels på att jag är slö, och dels på att s:et på tangentbordet krånglar, så man måste trycka så himla hårt för att det ska bli nåt. Vänster pekfinger börjar bli alldeles bakböjt av det omänskliga tryckandet. Men jag offrar mig idag. Måste ju skriva lite om helgen, så det inte verkar som att jag aldrig gör nåt kul.

Åkte hem till byn i torsdags efter eget arbete med jordtentan, med Elaine, mycket bra pluggkamrat! Vi fick dräneringsfrågan klar, och den där om kornfördelning. Bara halva växtbäddsuppgiften kvar, skönt.
På fredagen hälsade jag på mormor, vi gick i affärer och fikade och det vanliga tjattret. Jag träffade Eliin på kvällen, käkade lite och sen var vi på Håkans konsert i Örebro. Den var väldigt bra, han kändes inte lika divig som jag tyckte på Arvika och Way out West sist. Det är ju roligare att gå på en sånhär lite mindre konsert än på bauta-festival-avslutnings-spelning med honom. Fin kostym hade han också. Plus i kanten.

Nu är jag med Martin hos farmor, och kollar inte på Vasaloppet, finns det nåt tråkigare? Nu kommer resten av familjen och vi ska ut och grilla, som förr. Igår åkte jag och Martin en lång sparktur i solen, ut på isen på Multen också, jättehärligt. Idag är det inte så roligt väder men skitsamma, vi får ju vara tillsammans och grilla... eh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback