Återkomsten

Hej.

Det var länge sen. Jag har ingen bloggpassion längre. Visserligen har det ju inte skrivits så mycket roligt här på ännu längre tid. Det är inte det att det inte händer nåt. Jag skulle kunna göra en ambitiös punktlista med saker som hänt under de senaste två månaderna. Bra och dåliga. Hundratals! Nä, okej, över tjugo i alla fall. Det och det och det. Kommer säkert längre ner...

Nu håller jag på med rapportskrivandet efter LIA 3. Jag har varit på Botan i Göteborg en månad, och Prins Eugens Waldemarsudde i en. Och nu ska allt ner på papper. Eller jag är inte helt klar förresten, en praktikdag kvar på udden imorrn, plus extrajobb där på söndag. Jag ska vattna krukväxter och arrangemang på slottet och prinsens galleri, och jag får INTE spilla på parketten, och INTE nudda gardinerna för de är jättegamla. Det är ett stort ansvar. Åå, jag kommer säkert spilla. Och nudda.

Under praktiken har jag haft lite olika hem, olika sängar/soffor/madrasser. Jag är så himla glad att jag har såna guldvänner som låter mig bo in mig i deras hem, diska deras disk och sno av deras tandkräm.
Shit vad bra allt varit! Både praktikplatserna och allt runt omkring. Jag har...
- Tagit ett stort steg närmare trädgårdsmästaryrket, blivit säkrare på många sätt.
- Lärt känna nya roliga människor och hängt med gamla godingar.
- Funderat en massa över hur saker och ting är och om de verkligen behöver vara så. Oftast behöver de inte det.
- Jobbat järnet (och inte gymmat/simmat/joggat en enda gång, men ändå hållt mig i bra skick tack vare allt slit och släp med skottkärror och krattor och lådor och rensgafflar!).
- Upptäckt en ny godisaffär som har allt typ. 
- Haft bästebror Bagarn på besök.
- Firat valborg i glada vänners lag i Västerås.
- Sett en hel Galenskaparna-box.
- Sett Åsas pjäs på Wendelsberg (och gått runt på skolan med en massa minnen).
- Varit i nya second hand-affärer, och inte haft råd med nåt.
- FÅTT ETT SOMMARJOBB! Så jag kan köpa nya gamla klänningar.
- Valt ämne och börjat skriva lite på historieuppsatsen som ska vara klar första juni...
- Plus en massa mer.

Sen börjar skolan igen nästa vecka. Hem till Enköping och det äckliga kranvattnet. Vi ska lära oss perenner och redovisa LIA. Och vi ska bygga bygga bygga. En hel liten park. Sponsorjakten har gått bra, i alla fall för den gruppen jag är med i. Vi har läget under kontroll.

Idag firar jag Kristi himmelsfärd med sovmorgon, frukost i soffan, Matschat, och så den där himla rapporten då... Slökollar på Nyhetsmorgon på fyran. Reklam om Johan Palm. Han släpper visst sitt första debutalbum nu. Hur många kan man släppa?

Måste rapportera nu, men jag vill bara ut på picknick eller nåt annat kul. Jag är för bortskämd med det goda livet. Nu ska här späkas. Hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback