Uppsatsskrivning ja. Eller nej.

I tanken sitter jag och skriver uppsats om funktionalismens historia och Ulla Bodorff och hennes arbete. På riktigt har jag visst inte ens börjat ser det ut som. Men i huvudet blir det bra! Där har jag värsta motivationen, och har skrivit en massa om hennes spännande liv och uppväxt, vad hon inspirerades av, om hur hon arbetade, och med vad. En massa bilder också, på snygga funkishus och gårdar och planteringar. Och en egen idé om hur man kan gestalta på funkisvis idag... Mm, mycket är det i mitt huvud nu. 

Idag redovisade jag min LIA-period. Hade ingen feeling alls, och var nog lite dåligt förberedd, så det blev VG - MINUS - i betyg. Men rapporten gillades mycket. Jag kan väl inte prata framför folk helt enkelt. Men nu släpper jag det där.

Det roligaste som hänt idag är nog att jag fått pumpa däcken på cykeln och upptäckt att låset inte är trasigt längre! Så nu är den som ny igen. Här ska cyklas! Och låsas!

Annars ganska segt. Jag började dagen med en joggingtur, och tänker köra på med det fram till sommarjobbet. Jag råkade ju på intervjun säga att jag tränar och har god fysik, så nu får jag väl ta och leva upp till det också. Och det är lika bra att jag fortsätter gå upp tidigt på mornarna, i och med att jag kommer börja sju hela sommaren.





Kommentarer
Postat av: Lisa

Neej, men VG är ju skitbra! Var glad över det, de är ju betyget som är huvudsaken och inte vilken nivå VGt låg på. (Det är ju ren bullshit av lärare att sätta nyanser av ett betyg, som att meningen med det är att sänka eleverna, dumma dom!).



Jag känner igen mig precis i det du skriver först, vi borde bilda klubb för dem som är bäst på att illustrera saker i huvudet men inte få ut det från tanken!

2009-05-26 @ 20:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback