Weekend in Närke

Orkade inte vara i min svettlägenhet eller Enköping överhuvudtaget i helgen (med tanke på den kommande karnevaldagen, och så ville jag inte vara ensam, så jag gjorde ett avbrott i skrivandet (som jag faktiskt till slut tog tag i), och åkte till Garphyttan i fredags. Där var det lugnt och skönt, jag hade till och med ganska hög moppegängtolerans, jag slapp ju enköpingsbildårarna i alla fall. Allt är bättre än dem. Satt och pratade med mamma på verandan i den ljumma sommarkvällen.

Hängde lite med Marre, som växer upp lite för fort. Varje gång vi ses är han lite vuxnare. Den här gången var det att han kör bil lika bra som mamma. (Och det är bra alltså). Plus att han fått jobb på Sveas. Nu är han snart riktig bagare :)
Vi var hos farmor och gosade med Putte (som inte var sur längre, puh..).
Åkte till Sixtorp och badade! Väldigt kallt ..men uppfriskande.
Kollade Robinsonfinalen som var en besvikelse, och Illusionisten som jag råkade somna mitt i. Dumt, för den var bra...

Sen idag var det morsdag/födelsedagskalas hos mormor, nästan hela släkten var där. Vi åt och åt och åt, så nu rullar jag fram. Jag gjorde tabben att sätta mig vid det så kallade barnbordet. Där är det alltid tyst som i graven. Alla är så blyga. Nu är det ju nästan inga barn längre, vi som satt där var mellan 12 och 22. Jag försökte starta lite ytliga samtal om skola och sommarjobb och blablabla, men ingen respons. Lite småjobbigt. Sen när väl min statsvetarkusin började ge nån improföreläsning om Europaparlamentet och Ministerrådet kunde jag ju inte komma med några inlägg i brist på kunskap... jaja, det går kanske bättre nästa gång vi ses allihopa. Till jul typ. Då ska jag ha samtalsämnen på en lapp i fickan och smyga fram vid pratkris.


Innan hemfärd köpte jag buntband och handskar till morgondagens tematrädgårdarbete. Jag är jättepeppad att fortsätta, det ska bli så bra! Vi var med i Enköpingsposten häromdagen. Tyvärr kan man inte läsa den på nätet, men men. Vi var med. Och jag var på bild med spaden i högsta hugg. Det är änna rediga arbetshänder jag har!


Kommentarer
Postat av: E

Haha, pratkris vid barnbordet - för omväxlings skull...



Träffade "de små" på studentkalaset igår. Jösses vad stora alla har blivit. Statsvetarkusinen var dock inte med, det var nog lika bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback